Zonder broek de winkel uit

Zou jij het doen? In je onderbroek een winkel verlaten in ruil voor een extra gratis boxershort? Het is een tafereel dat je binnenkort misschien in winkels door Nederland kan tegenkomen. En je broek dan? Die laat je achter in een kluis in de winkel. De dag erna is ie weer van jou.
Zonder broek de winkel uit

Broeken overbodig
Het idee komt van Pockies, het bedrijf dat onderbroeken met zakken verkoopt. “Door onze boxershorts zijn broeken overbodig geworden,” vertelt Michiel Dicker, een van de oprichters van het ondergoedmerk. “Daarom willen we klanten maar al te graag belonen als zij hun nutteloze broek achterlaten.” Hoeveel mensen daadwerkelijk hun broek in de kluis stoppen weet Dicker niet. “Niet iedereen is klaar voor een broekloze toekomst, maar je moet ergens beginnen natuurlijk.”

De Kluis
De kluis zal de komende tijd verschillende winkels in Nederland aandoen. Beginnend bij Go-Britain in Rotterdam om vervolgens plaats te nemen bij jeansstore Ebb18 in Groningen. Pockies hoopt op deze manier ons land stukje bij beetje van de broek af te krijgen. De bovenkant van de kluis heeft een gleuf waar je je broek makkelijk doorheen gooit. Deze er weer uit krijgen is lastiger, “Je wilt niet dat iedereen er zomaar in kan graaien, het blijft toch een kluis.” Maar daar is Dicker ook niet zo bang voor: “De meesten hebben waarschijnlijk toch geen behoefte meer aan hun broek!”

Over Pockies

Pockies started out in 2015 as a joke among friends when they created the first ever boxer shorts with pockets. Beyond all expectations, the first batch of underwear sold within no time laying the foundation to built their brand around their vision for Couch Couture. Pajamas, joggers, tees, thick socks and more followed and they have made it their personal life goal to spread comfort all over the planet